Джеффрі Трімбл: Я не дорікав би Україну за відключення російських ЗМІ

Вашингтон – Боротьба з кремлівською пропагандою в Сполучених Штатах – справа далеко не нове.З часів холодної війни США намагалися перешкодити СРСР труїти уми людей в Союзі і країнах так званого соцтабору.Але з падінням Радянської імперії, на жаль, краще не стало.Сьогодні Україна на собі відчуває результати гібридної війни, розв’язаної Москвою.Крім цього, пропаганда Кремля тепер загрожує західногоспільноті, намагаючись розколоти його глибше в українському питанні.

Про те, як бачать цю ситуацію в американському уряді, в інтерв’ю Укрінформу розповів заступник директора Ради керуючих з питань міжнародного мовлення (BBG) Джеффрі Трімбл.Структура, яку він представляє, є незалежним відомством американського уряду, що відповідає за міжнародне мовлення США, об’єднуючи, в тому числі, «Голос Америки», «Радіо Вільна Європа / Радіо Свобода» і ще кілька іновещательних медіа.

Зброя гібридної війни

– Пане Трімбл, могли б Ви дати оцінку впливу російської пропаганди і російських мас-медіа на хід війни на Україні?

– Немає жодних сумнівів, що російські ЗМІ і російські засоби впливу певною мірою вплинули на громадську думку в Україні.Ми не досліджували так докладно, щоб мати можливість точно встановити рівень їх впливу, оскільки це лише один з багатьох факторів.Природа гібридної війни, включно зі ставленням росіян до України, охоплює дуже багато чинників.Безумовно, один з них – засоби масової інформації.Разом з тим, оцінити ступінь важливості ЗМІ в цьому важко.

– Значить, вплив існує, і воно є частиною гібридної війни.У такому випадку, чи можемо ми називати російські медіа зброєю?

– Що ж, я дуже поважаю роботу Пітера Померанцева, соціолога з Лондона, який дав визначення «мілітаризація інформації».Він використовував його, перш за все, для визначення того, що роблять росіяни, але також ІГІЛ і певною мірою Китай.Загалом, я думаю, безумовно, можна говорити про використання інформації як зброї.

Особисто знаю багато росіян, які не підтримують Путіна

– Чи можете Ви пояснити феномен, чому частина російськомовних людей за кордоном, в тому числі тих, хто виїхав з Росії через політичні причини, до сих пір підтримують політику Кремля?

– Я не бачив цієї статистики, тому насправді не можу відповісти на питання.Втім, я знаю багато росіян, які живуть за кордоном, в тому числі тут, в Сполучених Штатах, які глибоко розчаровані діями Кремля і політикою їх (російського – прим. Ред.) Уряду.Це патріотичні люди, вони вірять в Росію і багато в чому не підтримують позицію Кремля і політику Путіна, в тому числі, його зовнішню політику.Вони хочуть зовсім інший Росії, ближчою до того, що вони бачать на прикладі західних інститутів.

– Тим не менше, сьогодні під час дискусії ваші колеги говорили, що якась частина росіян, які живуть за кордоном, все ще підтримують Путіна і його політику.

– Очевидно так, і це їх (вихідців з Росії – прим. Ред.) Право.Вони можуть це робити, вони можуть висловлювати це під час голосувань, вони самі визначаються з вибором засобів масової інформації.Втім, на мою думку, існує багато росіян, які мають інші почуття.

Кремль експериментує на західному думці

– На ваш погляд, де російська пропаганда виглядає більш агресивною – в самій Росії, в пострадянських країнах, в Європі або в Америці?

– Російські ЗМІ, як ви зазначили, досягають своїх цілей на різних інформаційних ринках і різними способами.Перш за все, на першому плані (пропаганди – ред.) Стоять люди, які живуть всередині самої Росії, щоб забезпечити постійну підтримку політики Кремля.Цільова аудиторія номер два – це колишній радянський простір, яке створює сумніви, невизначеність і недовіру до влади в цих країнах і ситуації навколо.Далі – громадська думка Західної Європи, яке вже розділене в багатьох питаннях.Вони (росіяни – прим. Ред.) Побачили дуже хорошу можливість відчувати вплив на думку в Західній Європі.Крім того, за великим рахунком, існує ще світовий інформаційний ринок, де їх контент намагається переконати, що позиція Росії представлена ​​і переважає в багатьох міжнародних напрямках.

– Давайте поговоримо про фахівців в російських медіа, які займаються створенням агресивної пропаганди і брехні в російських ЗМІ.Чи можна вважати таких людей професійними журналістами?

– Я думаю, безперечно, в Росії все ще існує багато професійних журналістів, яких я дійсно назвав би професіоналами.Це не якась об’єднана певним чином група людей.Втім, протягом всієї історії журналістики, всієї сучасної історії, і історії дійсно пропаганди були люди, які спотворювали правду і факти, щоб підтримати конкретну позицію.І я думаю, що ці люди, за великим рахунком, в основному відносяться до тих, хто заправляє російськими ЗМІ сьогодні, але не всіма.

Україна повинна сама вирішувати, як захищати свою медіа-простір

– Під час сьогоднішньої дискусії Ви сказали, що заборона російських ЗМІ на Україні є помилковим рішенням …

– Тут я хотів би уточнити.Україна повинна приймати власні рішення щодо своїх дій і внутрішнього медіа-середовища, грунтуючись на умовах, в яких вона знаходиться.Це в повній мірі рішення для українського народу.Я просто кажу як журналіст, як людина, яка присвятила себе свободу інформації на принципових позиціях, я підтримую свободу інформації.Але знову ж таки, я ні в якому разі не збираюся нав’язувати цю точку зору Україні або будь-якій країні.Це повинно бути рішенням народу, виходячи з обставин, в яких він опинився.

– І який же найефективніший спосіб протистояння російській пропаганді?

– Найефективніший спосіб боротьби з пропагандою – це правда.Найгірший спосіб – ще більша брехня.І з часом, не за одну ніч, а з часом люди усвідомлюють різницю між правдою і брехнею, і врешті-решт виберуть правду, як це було протягом 70-річної історії Міжнародного мовлення США, в тому числі за часів «холодної війни».Це бачення (правди – ред.) В кінцевому підсумку взяло верх, і люди почали розуміти, що існує інший спосіб поглянути на речі, ніж той, який вони отримували зі своїх ЗМІ.

– Як відомо, уряд США і Наглядова рада з питань міжнародного мовлення вже давно працюють на цьому напрямку.Як це відбувається в ситуації з Україною?

– У випадку з Україною наш контент з «Голосу Америки» і «Радіо Вільна Європа» присутній в 120-ти засобах масової інформації, ніж ми дуже пишаємося.Ми покриваємо міжнародні новини, події в Америці і, що також дуже важливо, ми робимо українські новини, оскільки, як сторонні спостерігачі, маємо інший погляд на речі, які, на нашу думку, є важливими для українського народу.Ми продовжуємо спрямовувати наші ресурси і щодо проблеми корупції, тому що це, як ви знаєте, дуже важливі питання для розвитку громадянського суспільства в Україні.

Головні події:

This entry was posted in Чули про таке?. Bookmark the permalink.

Comments are closed.